شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

به گفته کارشناسان بهداشتی، اگر علاقه‌ای به مسمومیت و مراجعه به درمانگاه و ملاقات پزشک ندارید در کنار دقت در سلامت تمامی مواد غذایی خریداری‌شده، در نوع گوشتی که خریداری می‌کنید نیز دقت کافی داشته باشید.

هوا گرم‌تر شده و خطر فاسد شدن گوشت به مراتب بیشتر شده است. بنابراین در زمان مراجعه به بازار گوشت قرمز به موارد ایمنی و بهداشتی باید توجه داشت. برای نمونه گوشت نباید خشک و حالت چروکیده داشته باشد. چربی‌های آن باید سفت، سفید و بدون هیچگونه بوی بدی باشد.

رنگ گوشت باید طبیعی باشد و تغییر رنگ قرمز به قهوه‌ای، خاکستری و سبز یا ایجاد لایه‌ای چسبناک روی سطح گوشت از علائم فساد آن است. هر گونه علامت ضربه، خونمردگی و ذرات خارجی روی سطح گوشت از جمله‌ نباید‌های یک خرید سالم است.

گوشت‌های منجمد نیز باید فاقد آثار سوختگی ناشی از انجماد باشند. گوشت‌های چرخ‌کرده نیز چنانچه دارای هر گونه افزودنی و مواد نگهدارنده باشند، فاقد ملاک‌های بهداشتی خواهند بود.

در فروشگاه‌ها نیز نوع گوشت چرخ‌کرده، تاریخ تولید و انقضا و درجه آن باید روی برچسب‌های بسته‌بندی آن قابل مشاهده باشد. تمامی وسایل فلزی قصابی‌ها نیز باید از نوع ضدزنگ (استیل) باشند.

کد خبر 52152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز